iqra`

Just another WordPress.com weblog

“POWER RANGERS” go-go power rangers….

Mama…mcm maner pelangi leh terjadi?mcm maner pelangi bleh kuar byak warna?

Mama…kenapa makan guna tangan kanan?basuh taik guna tangan kiri?

mama…mcm maner pompuan leh mengandung? Anak kaluar ikut mane?

lalu mama akupun menjawab  ”nanti dah besar2 nanti di tau la..”

aku sesekali tidak puas dengan jawapan yg diberikan,lantas aku membuat kesimpulan yg  pompuan boleh mengandung apabila tersentuh tangan lelaki ketika berkahwin..dan anak yg dilahirkan keluar ikut punggung.

Inilah antara persoaln2 yang bermain difikirankuyang masihku ingat sewaktu kecil.

zaman kanak-kanak,adalah tempoh masa untuk mematangkan fikiran. Kerana itulah kanak2 banyak berfikir. Kadangkala aku malu dengan zaman kanak2ku,kerana zaman kanak2 lebih banyak berfikir daripada zaman remaja.

budak-budak amat obses  dengan benda2 yg disangka hebat di depan mata..bila tengok cerita power rangers,mulalah ada rasa nak jadi seperti power rangers,kadang-kadang mahu jadi yg warna merah,kadang-kadang biru..selepas itu mulalah merungut hendak pistol mcm power rangers..

zaman budakku,aku terlalu obsess dengan Batman. Pada masa itu aku teringin sekali terbang seperti batman,ada kereta seperti batman,ada rumah yg besar dan stylo seperti batman..

pernah sekali, ketika di taman permainan, aku terjun dari tempat tempat permainan kanak2 kerana ingin terbang macam batman..selepas itu rasa sakit,terpaksalah tahan sakit kerana teringat akan batman yg tidak sakit apabila jatuh daripada tingkat tinggi..muka selamba,bajet hebat.

Bila meningkat remaja,aku fikir balik,pelakun-pelakun yg melakonkan watak power rangers,kamen riders  ataupun batman itu adalah dikalangan orang dewasa dan remaja.  Jadi mereka adalah lebih tidak matang daripada  kanak2!!

Tidak dapat dinafikan juga kerana  di zaman remaja inipun ada je rakan2ku dan aku sendiri yang layan citer kamen rider..

Pemikiran zaman kanak2 dipengaruhi juga dengan budaya setempat. Kanak-kanak di Palestin munkin tidak berfikir untuk menjadi power rangers,kerana bagi mereka menjadi seorang pejuang jihab adalah “power rangers”  yang sebenar.

Kerana itulah pihak tentera zionis ingin membunuh dengan membabi-buta terhadap warga Palestin. Mereka percaya bahawa, seorang wanita palestin mampu melahirkan pejuang2 jihad dan seorang kanak2 Palestin mampu mejadi pejuang jihad yang hebat lantas membunuh kaum yahudi. Maka dengan itu sasaran peluru tidak mengenal usia dan jantina.

jihad rangers

jihad rangers

vs

rangers_wallpaper1_1024

Mei 17, 2009 - Posted by | aku anak ayah n mak aku

Tiada komen.

Tinggalkan Jawapan

